April 7, 2011

memapankan diri.

aku suda kurus..so ? apa masalah/

sometimes ppl will comment, judge isu sensitif orang dengan senang lenangnya menyatakannya.
oh. because korang da lama tak dapat kua statement kah? wtf la.

statement umum:

eh, ko ni apsal kurussss sangat hah. macam papan dah aku tengok. cuba la makan banyak-banyak sikit. baru la ramai lelaki suka. badan hot kan.

statement pembangkang:

bestnye jadi kau, kurus je. ambik lah lemak aku ni haaa...pkai la tube apa-apa yang boleh sedut lemak aku masuk dalam badan kau.

adehh...


statement aku:

well, guyssssss, itu semua kejadian Allah. aku sendri yang kurus ni dan badan-badan sebaya aku pun tak tahu nak jawab apa bagi statement-statement korang tuh.

n jangan ingat ah aku yang kurus ni, tak terasa, pekena statement yang agak nak menyaon sistem pembesaran badan aku. badan je, the whole body.-.-

seriously, orang yang kurus juga teringin nak jadi berisi, chubby.
and orang yang gempal badannya, juga memang nak jadi selim melim. so itu fitrah alam.

alhamdulillah selagi Allah kurniakan badan yang sihat mehat. xpayah risau.
korang gempal ka, kurus ka, there must be someone yang akan datang mencari.
which mean the perfect soulmate.

pantang juga, kalau ada yang menggunakan sistem memaksa seseorang untuk mengubah keadaan saizya. itu adalah dianggap satu penyeksaan bagi seseorang itu.

biarlah. asal dia selesa. selagi dia tak bersedia, jangan paksa.

terima apa adanya orang itu.

aku juga selalu kena saon. suruh gemok.
dah la susah kot aku nak makan banyak. maybe metabolisme aku rendah*maybe.
so kalau makan or tak makan, xde effect pun.
but, act, aku sangat sedih la, sebab badan tak naik-naik. apakah?
bapak aku pun ada kasi dorongan,

wat pe ko nak gemuk-gemukkan badan kau, abah tak pernah kata ko papan ke, keding ke.
bersyukurlah. tenkiu abah. semangat balik.

just nasihat, be who you are, with what u are.
jangan kesahkan cakap orang.
peduli apa kan.

kalau rasa-rasa dah bersedia, bole buat perubahan. tapi slow-slow la eh.
dont get to obsessed.

salam sayang buat semua, sayang juga pada kawan-kawan yang support aku tempoh hari.

a big thanks to Siti Farahin and Hazirah Zukefli.

and others, kerana understand my situation last few days.

okay friends, have a good day. moga Allah always blessing u olls/

maaf kalau ada statement sensitif. ini belog persendirian. suka suka hati. bye!



8 comments:

Unknown said...

la. sape dok sebok nak judge ppl tu? suke la nak gemok ke nak kurus ke..
sabo je la okay beb. mulut manusia sukar nak tutup sebab gigi dorg jongang sgt...jom jadi diri sendiri :) ok brai? :) IniAnwarHadi.

si ceri said...

bhahha..ikot suka aku lah kan.
jom jom jom!
ko semakin meminati dy eh.
semoga kita boleh bermadu bersama.
ahaxxx

Unknown said...

TIDAK MUNGKIN!!!owh tidak, aku tidak suke bermadu. aku suke dy yang sangat sempoi. ups dh la.nanti lebey2 lak aku cite pasal die. hahaha.

si ceri said...

bukan dy tahu pung! hahah.
lgpun ramai kot awek gila ngn dy.

aku nak berdoa byk200x supaya aku dulu dipertemukan ngn AH. bhahah

Unknown said...

doa la banyak2 okay~aku tak kesah.hahahaha~semoge jodoh kau bersame AH. *i'm serious okay... :)

Anonymous said...

lg elok kurus dari TEMBUN(kedahan style of gemok)ahhaaha
~ el aliya

si ceri said...

@FVL

wahahah! ameen ameen ameen ameen ameen ameen ameen!

si ceri said...

@el aliya

walla! saya nak TEMBUN!