April 20, 2011

bosan seperti tenggiling tak jumpa semut -.-

hellooo sunshine! says pagi to earth!

aku mulakan penulisan pada pagi Khamis ni dengan harapan, aku akan terus menaip mengadap desktop sampai subuh esok. eyh. tahan ke? nehh.
aku degil, sejak Arwah Nenek pergi, kehidupan aku kembali bosan sunyi mereng seperti biasa. ya.aku berada di depan laptop, tapi seperti invisible di ruang udara networking.haha.
well, aku banyak menghabiskan masa dengan membaca mengomen bergelak dengan bloggers bloggers yang agak cantik templatenya serta bahasa dan tajuk yang menarik minat aku untuk membaca sepanjang hari.actually, aku tak de la bosan.
BOSAN itu bermakna, aku seorang di ruang tamu yang dingin lagi sunyi. dan perlukan teman untuk berborak dan bergosip.
tak per. TV kan ada. [ biasanya dia tengok aku ]

but.semalam memang aku betul betul log out dari sosial networking, blog atau seangkatan daripadanya.sengaja mahu tukar angin cari angin.

well, travel banyak tempat semalam.boleh juga dikatakan mini travel la. cuz aku travel di tempat selalu aku hangout. err, still dalam Malaysia, just menggunakan fully public transport, singgah mana mana kiosk cuci mata. aku juga sempat capai beberapa buku untuk dijadikan hobi kebosanan .juga ada buku yang berkaitan dengan bidang aku.but, aku tak pernah melangkah sejauh itu just nak cari buku, ambil udara baru, hilang stress di rumah.
seharian berjalan melihat gelagat manusia.aku juga sempat merasa makanan eksotik yang...maybe jarang ditemui. of course Halal.tak lupa pelbagai jenis kraf yang agak etnik..misteri.aku juga sempat pegang dan mencuba gelang kristal hijau yang membawa 'feng shui' dikalangan masyarakat Cina. btw, terfikir mahu ambli satu untuk koleksi. mungkin bukan sekarang, takut takut aku balik tak de duit tambang!.haha. just be modest Qish. tapi! aku akan datang kembali la Ah So. dun worry be happy aaah auntie..

travelling without spending money, adalah kepakaran aku sekarang. mungkin lebih warm dan rasional tanpa materialistik.lebih suka melihat hobi manusia,berusaha mencari rezeki bermula dari awal pagi demi kehidupan yang lebih terjamin,gaya hidup yang agak berbeza dari aku yang terjaga.ada juga yang masih lagi sempurna anggota badan, tapi cukup hanya meminta sedekah untuk teruskan hidup.der, itu ternyata malas!.

well, aku saja gatal nak jalan, bagi tutorial aku sendiri. maybe hobi aku sekarang. merayau sambil berilmu lebih baik.InshaAllah, kalau ada kelapangan lagi, aku boleh join miss. kertas warna. yuhuu!

thoughts; sudah tiba masanya untuk menyambung taipan yang tergendala tu.memandangkan bosan lagi aku beron9.


okbye.




free ;)


4 comments:

Unknown said...

oit ko g nagn cik kertas warne ke mne? sewonok gilaaaa~

xiera said...

dia tak ajak aku lah~~ :D

si ceri said...

yaaa..aku g sorang. bersama tenggiling.

Unknown said...

rara, kenape kawan kite kawan dengan tenggiling? cian die. adoy doy doy~
qis ko gile ke hape?