April 17, 2011

Bila tiba satu waktu

Assalamualaikum sahabat sahabat,

now, i am really really really lonely.
tak sangka, semester break yang sangat menguji kesabaran, mencabar iman, dan kentalnya hati.
ermm..well, aku sangat rindu orang yang disayang.
malah, berdoa, agar segala perasaan itu hilang. makin tidak suka..menangis.
apa yang aku dapat beberapa bulan ni, aku pegang, ubah ia menjadi satu episod yang bermakna.
tapi aku masih seorang penakut.aku takut mahu lihat kedepan lagi.apa lagi yang belum?
ya. memang kita harus pandang ke depan, aku tidak mahu istilah 'ke depan' itu episod gelap,hitam lagi. argh. tak sanggup. aku nak cukup sampai sini. tapi...bolehkah?
ya. aku ini memang orang yang selalu susah mahu terima hakikat sebenar. payah mahu percaya. aku akan tersentap kembali dan berfikir. berbaloikah kau berfikir?
aku selalu mahu yang terbaik, demi keluarga, sahabat, cinta hati.
kadang kadang aku tak sedar, tak mahu percaya. orang yang kau sayang takkan selalu lekat dengan kau. faham? aku tak tahu lepas ni, apa lagi. aku tak cukup tabah la weh. serius. aku hanya seorang yang pandai berlagak, cuba buat orang disebelah selesa dengan aku, kurang murung. pada dasarnya, aku hanya pandai berlakon.aku tak mahu mereka tahu apa yang terbuku dalam benak.
orang akan cakap, kau ni banyak sangat berfikir, ya. aku suka, itu yang buat aku tak happy.aku tahu.
kalau tak fikir? aku rasa aku sangat tak ambil berat.aku pernah cuba, aku juga tetap akan menghadap perkara yang tak sedap tu. berfikir demi mereka, buat aku rasa, mereka harus dihargai. kerana sayang. buat aku juga tak lupa Maha Pencipta.patut makin dekat padaNya. berdoa, AlQuran sebagai penenang hati tetap aku amalkan. aku elakkan dari terjatuh. walaupun agak perit melaluinya, aku menjadi seorang yang terus mencuba. aku tahu aku dalam ujian. keyakinan kepadaNya, buat aku percaya, ada hari terbaik untuk aku. tapi bukan waktu ni.
aku faham ya Allah. cuma kekal bersabar saja. ya, aku faham. bila tiba satu waktu. Inshaallah ;)


picture speaks feelings


2 comments:

Unknown said...

beb, entry ko wat aku sayu la beb. rse nak nanges je.

pape pun, all the best!
jom kite cari ketenangan diri kite.
JOM! aku tak saba nak ilangkan sume pressure ni beb.

si ceri said...

yea. mahu keluar dr kelompok ini/

jangan lupa ya!